داکت اسپلیت یا این که اسپلیت کانالی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


داکت اسپلیت 

تعاریف بخش اعظمی از داکت اسپلیت بوسیله کارشناسان و ایجاد کنندگان برای معرفی این گونه از دستگاهها مطرح شده شده‌است , البته در صورتی بخواهیم به زبانی معمولی تر و همگانی تر این نوع سیستم سرمایش گازی را تعریف کنیم , خوبتر است از کاربری و دسته به کارگیری آن یاری بگیریم , تا مخاطبین به راحتی با این نوع دستگاهها آشنا شوند .

در بعضی از ساختمان ها به دلیل مدل معماری و یا این که حجم دور و اطراف قابلیت و امکان به کارگیری از مدلهای مرسوم اسپلیت نیست و یا این که در شکل به کار گیری , می بایست از تعداد متعددی دستگاه یاری گرفت و همینطور در شرایطی‌که نیاز به هوای نو در فضای مورد تهویه وجود داشته باشد , قابلیت و امکان ارائه دست‌کم هوای جدید با مدلهای دیواری نیست و یا این که جهت نگهداری زیبایی دور و اطراف , قابلیت و امکان نصب سیستم های دیواری و رادیاتور وجود نداشته باشد .

در‌این به این شکل قوانینی و در شکل داشتن سقف کاذب مطلوب , شایسته ترین راه‌حل به کارگیری از دستگاههای داکت اسپلیت است که علاوه بر تامین سرمایش و گرمایش دور و اطراف از روش کویل DX , قابلیت تامین هوای نو موردنیاز را خواهد داشت و هم برای کاهش هزینه انرژی در فصل زمستان می توان از کویل آب گرم به کار گرفت . همینطور می توان در برخی مدلهای داکت اسپلیت از هر مدل فیلتری با در حیث به دست آوردن افت فشار استاتیکی آن که در دستگاه ساخت می نماید برای تصفیه خوب تر هوا طبق لحاظ صاحب کار بهره برد .

نظیر غربال هپا 
همان طور که از نام نوع معلوم است , داکت به معنای شبکه بوده و در اجرای این گونه دستگاهها از شبکه به کار گیری می شود و یا این که به توصیفی دیگر این گونه دستگاهها در درون سقف کاذب طبق استاندارد , نصب شده و با متصل شدن به شبکه های از پیش پباده سازی و اجرا شده قابلیت توزیع مطلوب هوای تهویه شده را در محل های متبوع و به میزان نیاز آماده ایجاد میکند .


هواساز تحت عنوان یک ترمینال صرفا منتقل کننده سوز و سرما و گرمای آبی است که از روش چیلر و دیگ فراهم شده و به داخل کویل انتقال یافته است و به تنهایی صرفا یک دمنده هست در حالیکه داکت اسپلیت با به کار گیری از مبرد و به یاری کندانسور هوای مطبوع را تامین می نماید .

از آنجایی که هزینه تامین گرما در کشور ایران از روش گاز زیاد مقرون به صرفه تر از برق است عمده سازندگان با قرار دادن یک کویل آب گرم در مسیر چرخش هوا و متصل نمودن آن به مرجع ساخت آب گرم گرمای ما یحتاج فصل‌زمستان را تامین می نمایند .

اما می بایست توضیح اعطا کرد که به کار گیری از کویل آبگرم در دستگاههای با فشار استاتیکی کم قابلیت و امکان پذیر نمی باشد و موجب افت شدید فشار استاتیکی یا این که به عبارتی و جراحت دیدیگی دستگاه می شود و در گونه های فشار استاتیکی میانگین و بالا مشروط به انتخاب ظریف افت فشار دستگاه است . همینطور گزینش گونه کویل و گنجایش آن نسبت به حالت جغرافیای محل نصب دستگاه و دمای موردنیاز قابل نظارت است .


مزایای آن

  • به کار گیری از یک دستگاه برای یک فضای وسیع به جای یک سری دستگاه 
  • قابلیت و امکان به کار گیری از یک دستگاه پهناور برای یکسری فضای کوچکتر 
  • قابلیت به کارگیری از کویل آبگرم برای گرمایش محفظه و کاهش حداکثری مصرف برق در فصل‌زمستان 
  • توضیع هوا به اندازه ما یحتاج در هر اطراف و خودداری از اجبار بار مازاد و مصرف انرژی بسیار 
  • قابلیت پرتاب باد با روزنه های دیواری و سقفی مشروط به دسته پباده سازی شبکه 
  • پنهان بودن پنل داخلی بجهت قرار دریافت کردن در درون سقف کاذب

معایب آن

  • اجرای شبکه و دریچه بازدید دستگاه با دقت به محدودیت های گوشه و کنار 
  • ادغام شدن هوای تمامی فضاهایی که با یک دستگاه تهویه می گردند . 
  • قابلیت و امکان تهیه و تنظیم و در دست گرفتن مستقل دما برای همگی واحدهایی که با یک دستگاه تهویه میشوند مقدور نمی باشد . 
  • افت فشار استاتیکی در شکل بستن کویل آبگرم و بالا رفتن مصرف انرژی 
  • صدای مضاعف در شکل پباده سازی و اجرای غلط شبکه



:: موضوعات مرتبط: کولر گازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : یک شنبه 14 مهر 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');